Chatbot Nedir? Nasıl Çalışır?
Size nasıl yardımcı olabiliriz?
Ana Sayfa > E-Ticaret Blog > Chatbot Nedir? Nasıl Çalışır?
Chatbot Nedir? Nasıl Çalışır?
Chatbot Nedir? Nasıl Çalışır?

İçindekiler

 

Chatbot Nedir? Nasıl Çalışır?

Hemen hemen her alanda karşımıza çıkan yapay zeka uygulamaları, markaların sıklıkla sunduğu hizmetler halini almış durumda. Biz de bu yazıda bu uygulamaların en yaygınlarından biri olan chatbot hakkında bilgiler aktarıyoruz. Okumaya devam ederek chatbot nedir, nasıl çalışır, ne gibi avantajlar sunar ve benzeri sorulara yanıt bulabilir, markanızın chatbot uygulamalarına ne kadar müsait olup olmadığına karar verebilirsiniz. Hazırsanız chatbot ne demek, sorusu ile yazımıza başlıyoruz.

Chatbot Nedir?

Yapay zeka chatbot, insanların genellikle yazılı olarak doğal dilde iletişim kurabildiği, belirli görevleri yerine getiren ve kullanıcılarla etkileşimde bulunan yapay zeka destekli yazılım uygulamasıdır. Chatbot’lar, müşteri hizmetlerinden satışa, bilgi sağlamaktan eğlenceye kadar birçok alanda kullanılır. Bu AI destekli chatbot’lar, kullanıcının girdilerini anlamak ve en uygun yanıtı sağlamak için doğal dil işleme (NLP) ve makine öğrenimi tekniklerini kullanır. Google Assistant, Apple'ın Siri'si, Amazon'un Alexa'sı AI destekli en iyi chatbot örneklerinden sadece birkaçı. Bu ürünler, kullanıcılarla etkileşimden öğrenebilir ve zamanla yanıtlarını iyileştirebilir. Aşağıda chatbot'ların kullanım alanlarını da görmek mümkün.

  • Müşteri hizmetlerinde kullanıcıların sıkça sorulan sorularına hızlı yanıtlar sağlama ve teknik sorunları çözmek veya hesap bilgilerini güncellemek için müşteri desteği sunma.
  • E-ticarette kullanıcıların tercihlerine göre ürün önerileri sunma ve sipariş durumu hakkında bilgi verme ve müşteri taleplerini yönetme
  • Sağlık sektöründe hastalar için randevu planlama ve hatırlatma gönderme
  • Bankacılıkta hesap bakiyeleri, son işlemler gibi bilgileri sağlama fatura ödeme veya para transferi işlemlerini yönetme
  • Eğlence sektöründe film, dizi, müzik önerileri sunma ve kullanıcılarla sohbet ederek onları eğlendirme, onlara oyun oynatma

Chatbot Avantajları

  • Kesintisiz hizmet sunarak kullanıcıların her zaman bilgiye veya desteğe ulaşmasını sağlar.
  • Müşteri hizmetleri ve destek maliyetlerini düşürür, insan kaynakları tasarrufu sağlar.
  • Kullanıcılara anında yanıtlar vererek bekleme sürelerini azaltır ve müşteri memnuniyetini artırır.
  • Kullanıcıların geçmiş etkileşimlerine ve tercihlerine dayanarak daha kişiselleştirilmiş yanıtlar sunar.

Chatbot Çeşitleri Nelerdir?

Chatbot nedir nasıl kullanılır, sorusuna yanıt aradığımız bu yazıda sırada chatbot çeşitleri yer alıyor. Aşağıda kurallara dayalı, yapay zeka destekli, eğitim amaçlı ve hibrit chatbot'lara daha yakından bakıyoruz.

Kurallara Dayalı Chatbot

  • Belirli kurallar ve "eğer-o zaman" mantığına göre çalışır.
  • Önceden belirlenmiş komutlar ve yanıtlar üzerinden etkileşim kurar.
  • Basit ve öngörülebilir görevler için idealdir.
  • Karmaşık soruları veya doğal dil işleme (NLP) gerektiren durumları ele almakta zorlanır.
  • Sıkça sorulan soruları (FAQ) yanıtlamakta, müşteri destek otomasyonunda, basit bilgi sağlama ve yönlendirme kullanılabilir.
  • Kullanıcıların girdilerini analiz ederek anlam çıkarır ve uygun yanıtları oluşturur.

Hibrit Chatbot

  • Kurallara dayalı ve yapay zeka destekli chatbot’ların kombinasyonudur.
  • Temel görevler için kurallara dayalı yaklaşımı, daha karmaşık görevler için yapay zekayı kullanır.
  • Hem basit hem de karmaşık görevleri ele alabilir.
  • Kullanıcı deneyimini optimize eder.
  • Müşteri hizmetlerinde geniş kapsamlı kullanım sunar.
  • Satış ve pazarlama süreçlerinde çok yönlü destek sağlar.

Eğitim Amaçlı Chatbot

  • Öğrencilere veya öğrenme meraklılarına bilgi sağlar ve öğrenme süreçlerini destekler.
  • Eğitim materyallerini ve kaynaklarını sunar, soruları yanıtlar.
  • Öğrencilere ders çalışmada yardımcı olur.
  • Eğitim içeriklerini kişiselleştirir ve önerilerde bulunur.
  • Online eğitim platformları, dil öğrenme uygulamaları, gelişim ve profesyonel eğitim alanlarında sıkça kullanılır.

Tüm bu chatbot uygulamaları, farklı amaçlara hizmet etmek için farklı çalışma prensiplerini kullanır ve hem markalara hem de onların müşterilerine büyük kolaylık sağlar.

Chatbot Nasıl Çalışır?

Yazımızın son kısmını chatbot nasıl çalışır, sorusunu cevaplamaya ayırdık. Daha önce de belirttiğimiz gibi chatbot'lar, kullanıcı girdileri olarak tanımlanan metin veya sesli komutları alarak bu girdilere yanıtlar üreten yapay zeka destekli yazılımlardır. Kullanıcılar metin tabanlı chatbot'larla yazılı olarak veya sesli asistanlarla sesli komutlar vererek iletişim kurar. Bu girdiler, chatbot tarafından alınarak işleme tabi tutulur.

Chatbot'lar, kullanıcı girdilerini anlamak için doğal dil işleme (NLP) teknolojisini kullanır. NLP, metni anlamlı birimlere ayırma, kelimeleri kök formlarına indirme ve dil algılama gibi süreçleri içerir. Bu aşamada chatbot, kullanıcının niyetini ve anahtar kelimeleri belirleyerek ne tür bir yanıt gerektiğini anlar.

NLP ile işlenen veri, chatbot’un bilgi tabanına ve önceden belirlenmiş kurallarına göre yanıt üreten algoritmalar tarafından değerlendirilir. Bu yanıtlar, kullanıcıya metin veya sesli olarak iletilir. Yapay zeka destekli chatbot’lar, etkileşimlerden öğrenerek zamanla daha doğru ve kişiselleştirilmiş yanıtlar sunabilir. Bu süreç, chatbot’ların kullanıcı ihtiyaçlarına hızlı ve etkili bir şekilde cevap vermesini sağlar.

Eklenme Tarihi: - Güncellenme Tarihi:

Öne Çıkan Makaleler