E-Ticaret Nedir? İşte Adım Adım E-Ticaret Nasıl Yapılır?
Size nasıl yardımcı olabiliriz?
Ana Sayfa > E-Ticaret Blog > E-Ticaret Nedir? İşte Adım Adım E-Ticaret Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Nedir? İşte Adım Adım E-Ticaret Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Nedir? İşte Adım Adım E-Ticaret Nasıl Yapılır?

İçindekiler

 

E-Ticaret Nedir? İşte Adım Adım E-Ticaret Nasıl Yapılır?

Teknolojinin gelişimiyle hızla dönüşmeye başlayan ve fiziki alışveriş alışkanlıklarını neredeyse bitme noktasına gerileten e-ticaret, son yılların en dikkat çeken sektörlerindendir. Çevrimiçi satışların olumlu yöndeki ani değişimi, hem tüketici hem de satıcı talepleri incelendiğinde net bir biçimde anlaşılmaktadır. Öyle ki ticaretle ilgilenen girişimcilerin büyük bir çoğunluğu, ürün veya hizmetlerini e-ticaret sitelerinde satmayı talep ederken tüketiciler de benzer oranlarda internetten alışveriş yapmayı tercih etmektedir. Dijitalleşen dünyanın ani değişimine ayak uydurabilmek için sektör bütüncül bir anlayışla ele alınmalı ve yenilikler her an takip edilmelidir. 

Bu yazımızda sizlerle e-ticaretin ne olduğunu ve kesinlikle bilmeniz gereken önemli detaylarını paylaşacağız. Böylece ister tüketici ister de satıcı konumunda olun konuya tamamıyla hakim olacağınız için ticari faaliyetlerinizi geliştirebileceksiniz. “E-Ticaret Nedir? Nasıl Yapılır?” sorularının cevabını, tüm ayrıntılarıyla içeriğimizde bulabilirsiniz. 

E-Ticaret Nedir?

E-Ticaret, ürün veya hizmetlerin dijital kanallar üzerinden satılması ve tüketicilere ulaştırılması anlamına gelen çevrimiçi bir ticari faaliyettir. Sürecin tamamı internet ortamında yürütülmekte, kaliteli ve güvenilir altyapıyla desteklendiği takdirde başarıyla sonuçlanmaktadır. Akla gelebilecek neredeyse her ürünün zaman ve mekan fark etmeksizin satılabildiği e-ticaret sitelerinin, geleneksel ticaret anlayışını hızla dönüştürmeye başladığı gözlemlenmektedir. Tüketici davranışları incelendiğinde ise bu durum net bir biçimde açıklığa kavuşmaktadır. Öyle ki ürün veya hizmet satın almayı düşünen bir tüketicinin ilk olarak online alışveriş sitelerine yöneldiği görülmektedir. 

Zaman içerisinde fiziki ortamda bir araya gelinerek yapılan ticari satış süreçlerini, tamamen ortadan kaldırma potansiyeline ulaşacağı düşünülen e-ticaretin her iki taraf için de kârlı olduğu açıktır. Satıcıların dijital pazaryerlerini kullanarak belirli maliyetlerinden kurtulmaları ve hedef kitleleriyle etkileşimlerini artırmaları önemli bir avantajdır. Benzer şekilde müşterilerin, zaman ve mekan fark etmeksizin alışveriş yapabilmeleri de e-ticarete olan ilginin her geçen gün katlanmasına neden olmaktadır. 

Nihayetinde e-ticaret; zaman ve mekanın ötesinde, dijitalleşen dünyanın yeniliklerine ayak uyduran ve ticareti teknolojinin avantajlarıyla entegre eden bir sektör olarak tanımlanabilir. Masaüstü veya mobil seçenekleriyle müşteri deneyimini artıran online satış kanalları sayesinde geleneksel ticaretin tarihe karışacağını, tüketici ve satıcıların uzun yıllar boyunca internet üzerinden etkileşime geçmeye devam edeceğini söyleyebiliriz. 

E-Ticaret İle Ne Satılır?

E-Ticaretin ne anlama geldiğini net bir biçimde kavrayan ve ürünlerini kendi web sitesinde veya online pazaryerlerinde satmayı düşünenlerin merak ettikleri önemli bir konu vardır: E-Ticaret İle Ne Satılır?  

İlgili İçerik: 2023'de Türkiye'de En Çok Satılan E-Ticaret Ürünleri

Çevrimiçi ortamda ürün veya hizmet satmak için gerekli koşulları sağlayan ve motivasyonu yüksek olan girişimciler, e-ticaret yapmaya başlayabilir. Çünkü sektörün ürün skalası, geleneksel yöntemlerin aksine son derece geniştir. Fakat belirtmeliyiz ki her ürün satılabiliyor düşüncesiyle sektöre adım atmak yanlış bir hamle olacaktır. Bunun yerine detaylı bir pazar araştırması yapmanız ve dönemin en fazla rağbet gören ürün kategorilerine yönelmeniz, e-ticarete başlamak için en mantıklı yöntemlerdendir. 

Eğer e-ticaretin mantığını kavrayıp ne satacağınızı düşünmeye başladıysanız hiç zaman kaybetmeden güvenilir kaynaklar aracılığıyla pazar araştırmasına başlamalısınız. Bu aşamada unutmamanız gereken en önemli detay ise her ürünün e-ticaret sitelerinde satılmaya uygun olamayacağı veya müşteri deneyimi açısından sorun yaratabileceğidir. Özellikle teslimat ve sevkiyat süreçleri ile müşteri davranışları analiz edildiğinde çevrimiçi ortamda satılmaya uygun ürünleri seçmeniz gerektiğini net bir biçimde anlayacaksınız. Örnek olması açısından son yıllarda satış oranları yüksek olan ürün kategorilerine göz atalım. Buna göre;

  • Giyim
  • Ayakkabı, Çanta veya Aksesuar
  • Hazır Yemek
  • Teknolojik Ürün
  • Kişisel Bakım veya Kozmetik Ürünleri
  • Dekorasyon
  • Hediyelik Eşya

Listede yer alan kategorilerin tamamı son birkaç yılda e-ticaret sitelerindeki satış oranlarını önemli düzeyde artırmıştır. Eğer siz de satmak istediğiniz ürün veya hizmetlerin ne kadar ilgi gördüğünü merak ediyorsanız detaylı bir analiz sürecinin ardından ürün teminine başlamalısınız. 

E-Ticaret Türleri

Diyelim ki anlattıklarımızdan yola çıkarak e-ticarete yönelmeye ve çevrimiçi ticaret yapmaya karar verdiniz. Ürün veya hizmetlerinizle ilgili detaylı bir araştırma yapmanızın ardından teminat aşamasını tamamladınız. Sonrasında uygulamanız gereken sıradaki hamle, e-ticaret sitenizin iş modelini belirlemek olmalıdır. Hitap ettiğiniz müşteri kitlesini düşünerek bulmanız gereken iş modelini tespit ettiğiniz takdirde ticari faaliyetlerinizin tamamını kapsayan stratejileri geliştirme aşamasına geçeceksiniz. Peki, hangi iş modelini kullanmanız gerektiğine nasıl karar vereceksiniz? Şimdi kısaca e-ticaret türlerini açıklayalım.

  • B2B: İşletmeden işletmeye (business to business) yapılan e-ticaret satış modelidir. E-Ticaretle ilgilenen çok sayıda girişimcinin B2B iş modelini kullanmayı tercih ettiği bilinmektedir. Şirketlerin birbirlerinden ürün alıp sattığı bu sistemde genellikle alıcı, ürünü yeniden müşterilerine satmayı tercih etmektedir.
  • B2C: İşletmeden tüketicilere (business to consumer) yapılan e-ticaret satış modelidir. Günümüzde çevrimiçi ortamda yürütülen ticari faaliyetlerin büyük bir çoğunluğu B2C modeli üzerinden sürdürülmektedir. Özellikle birçok satıcıyla işbirliği bulunan büyük çaplı pazaryerlerinde, ürünlerin direkt olarak müşterilere ulaştırılması mantığında ilerlemektedir.
  • C2B: Tüketiciden işletmeye (consumer to business) yapılan e-ticaret satış modelidir. C2B iş modeliyle tüketiciler, ürünlerini şirketlere satabilmektedir.
  • C2C: Tüketiciden tüketiciye (consumer to consumer) yapılan e-ticaret satış modelidir. Bu yöntemde tüketiciler, ürünlerini doğrudan diğer tüketicilere ulaştırmaktadır. Süreç genellikle tüketicilerin etkileşime geçebilecekleri online satış siteleri üzerinden yürütülmektedir.

İlgili İçerik: B2B, B2C ve C2C Farkları ve İşleyişleri 

E-Ticaret Ne Fayda Sağlar?

E-Ticaretin son yıllardaki hızlı büyüme grafiği, dezavantajlarına oranla avantajlarının daha fazla olmasından kaynaklanmaktadır. Gelişen teknolojinin kolaylıklarından faydalanmak isteyen işletmelerin hızla sektöre giriş yapmaya başlamasıyla dikkat çeken e-ticaretin avantajları, saymakla bitmemektedir. Her ne kadar sektöre, satılan ürünlerin niteliklerine veya müşteri profiline göre değişiyor da olsa e-ticaretin en kazançlı ticari faaliyetlerden olduğunu söylemek zor olmayacaktır. Bu doğrultuda, “E-Ticaret Ne Fayda Sağlar?” sorusuna verebileceğimiz yanıtları şu şekilde sıralayabiliriz;

  • Satıcıların alıcılara doğrudan ulaşması ve hızla etkileşime geçmeleri mümkündür.
  • E-Ticaretin başarı oranları incelendiğinde hızla gelişen bir grafiği olduğu gözlemlenmektedir.
  • Hedef kitlenize daha kolay ulaşmanızı sağlamasının yanında küresel pazarlama imkanı sunmaktadır.
  • Fiziki ticarete oranla daha düşük maliyetlerde yapılabilmektedir.
  • Zaman ve mekan fark etmeksizin ürün alım ve satım işlemleri tamamlanabilir.
  • Sipariş verme aşaması güçlü bir altyapıyla son derece kolaydır.
  • Start-up projelerde ürünlerin tanıtılması ve hedef kitlenin analiz edilmesiyle başlayan süreç, hızla ve başarıyla ilerlemektedir.
  • E-Ticaret sitelerinde satılabilecek ürünlerin sayısı çok fazladır.
  • Pazarlama süreçleri, özellikle reklam verme aşamasında daha az maliyetli ve etkilidir.
  • Stok takibi ve sevkiyat süreçlerinin yönetimi, işletmelerin zamanını daha verimli kullanmasına yardımcı olmaktadır.
  • Aynı andan birden fazla kişiye, birden fazla bölgede satış yapılması mümkündür.
  • Filtreleme ve arama seçenekleriyle alışveriş süreci kişiselleştirilebilir.
  • Ürün ve hizmet sürecine dair müşterilerin yorumlarına kolaylıkla ulaşılabildiği için pazarlama stratejileri geliştirilebilir. 

E-Ticaret Nasıl Yapılır?

Geleneksel ticari faaliyetleri geriletme potansiyeline kısa sürede ulaşan internetten ürün satışı, her geçen gün ilgi görmeye devam eden bir kategoridir. Dolayısıyla yeni girişimcilerin ve uzun süredir ticaretle ilgilenen işletmelerin merak ettikleri sorular çeşitlenmektedir. Eğer e-ticaretin avantajlarından faydalanmayı satış stratejilerinize dahil ettiyseniz sizinle şu sorunun cevabını bulalım: “E-Ticaret Nasıl Yapılır?” 

Kararlı ve planlı olmak, e-ticaret yöneticilerinde aranılan birincil özelliktir. Ürünlerin online satış sitelerine yüklenmesi ve tanıtılmasıyla sınırlandırılamayacak e-ticaret sürecine, ancak aşağıda listelenen başlıkların teker teker üzerinden geçilmesinin ardından başlanılabilir.

1. E-Ticaret İçin İş Fikrinize Karar Verin

E-Ticarete atılmak için ilk olarak iş fikirlerini araştırmalı ve ön hazırlığınızı yapmalısınız. İnternetten ürün satışı için yaptığınız her bir araştırma, iş fikrinizi netleştirme konusunda size destek olacaktır. Unutmamalısınız ki iş fikriniz ne kadar sağlam olursa markanızın sektörde adından söz ettirme ihtimali de aynı oranda artacaktır. 

Güncelde fiziksel ortamda sürdürülen bir ticari faaliyetiniz varsa iş fikri bulma adımını daha kolay atlatmanız mümkündür. Eğer yeni ve deneyimsiz bir girişimciyseniz hedef kitle, müşteri profili, rakip analizi ve ürün araştırması kavramlarını tüm detaylarıyla incelemeli; üzerine yeterince düşündüğünüzden emin olduğunuz anda iş fikrinizi netleştirmelisiniz. 

2. İş Modelinizi Belirleyin

E-Ticarete atılma isteğiyle kafanızda netleştirdiğiniz iş fikri her ne kadar önemli de olsa yeterli değildir. Çünkü ürün veya hizmetlerin, talep eden müşteriye sorunsuz bir şekilde ulaşması için doğru planlama yapılması gerekir. Öyle ki ürün temini ve lojistik işlemlerinin birincil öncelikte olduğu bu süreçte, iş modelinin net bir şekilde ortaya konması e-ticaret aşamalarını kolaylaştırır. Dolayısıyla çalışma şeklini ve iş modelini ifade eden kavramlara yaklaşımınızın net ve doğru olduğundan emin olmanız beklenir. 

Çalışma şeklinize göre belirlemeniz gereken temel iş modelleri şunlardır;

  • B2B - İşletmeden İşletmeye (Business to Business)
  • B2C - İşletmeden Tüketicilere (Business to Consumer)
  • C2B - Tüketiciden İşletmeye (Consumer to Business)
  • C2C - Tüketiciden Tüketiciye (Consumer to Consumer)

Bu listedeki çalışma şekillerinden sizin için en uygun modeli seçmenizin ardından şu iş modellerinden birinde karar kılmanız beklenir;

  • Dikey E-Ticaret: Mevcut markasını e-ticaretle geliştirmeyi düşünen işletmelerin tercihi dikey e-ticarette genellikle tek bir ürün kategorisi üzerinden satış yapılmaktadır. Ürün çeşitliliği az olmakla birlikte çok sayıda müşterinin ihtiyaçlarına cevap vermektedir.
  • Yatay E-Ticaret: Ürün çeşitliliği ve ziyaretçi trafiği fazla olan işletmelerin tercihi yatay e-ticarette hem sermaye hem de pazaryeri geniş çaplıdır. Bu nedenle sürecin her bir aşamasının özenle takip edilmesi ve pazarlama faaliyetlerinin etkin bir biçimde sürdürülmesi beklenmektedir. Ürün skalası da göz önünde bulundurulduğunda dikey e-ticarete oranla daha fazla müşteriye hitap ettiği açıktır.
  • Dropshipping: Son yıllarda daha fazla ön plana çıkan dropshipping ile ürün stoklamaya gerek yoktur. İlgili markalar XML tedarikçilerle anlaşarak iş ortaklarının ürünlerini satmayı tercih etmekte ve ürün depolama zahmetinden kurtulmaktadır. 

3. Hedef Kitle Analiziyle Müşteri Profilinizi Netleştirin

İş fikri ve modelini belirlemenizle birlikte ön hazırlık aşamasını büyük bir oranda tamamlamış olursunuz. E-Ticaret kimliğinizi oluşturduğunuz bu sürece, hedef kitlenizi analiz ederek devam edebilirsiniz. Doğru kanalları kullanarak yaptığınız araştırmaların sonucunda hitap ettiğiniz müşteri profilini netleştireceksiniz. Bu aşamanın yalnızca ürün çeşitliliğiyle ilgili olmadığını aksine pazarlamadan sevkiyata kadar tüm sürece etki ettiğini aklınızdan çıkarmamalısınız. 

4. Markanızı Oluşturun

E-Ticarette ön plana çıkmanın ilk şartı güvenilir ve özgün olmaktır. Rakiplerinizin arasından sıyrılarak adınızı duyurmanız için kendi markanızı oluşturmanızı ve kurumsal kimliğinizi tasarlamaya başlamanızı önerebiliriz. Bu aşamada marka adı, logo tasarımı, alan adı ve kullanıcı adı gibi müşteri deneyimini geliştiren detayları özenle belirlemeli; e-ticarete başlamadan önce faaliyetlerinizin akılda kalıcılığından emin olmalısınız. Özellikle marka adı ve logo gibi detayların çarpıcı olmasına, sektörünüzü çağrıştırmasına, birbirine uyum sağlamasına ve size özgü detaylar barındırmasına özen göstermelisiniz. 

5. Şirketinizi Kurun

E-ticaret faaliyetlerinizin uzun soluklu olmasını hedefliyorsanız resmi işlemleri eksiksiz bir şekilde tamamlamalısınız. Gelir elde edebilmeniz için zorunlu olan devlet vergileri ve satış faturaları için ise şirket kurmalısınız. Bu aşamada yapmanız gereken şahıs, anonim veya limited şirket türlerinden birini seçmek ve e-ticaret için şirket kurulumu aşamasını tamamlamaktır.

6. Satacağınız Ürün veya Hizmetlere Karar Verin

İnternetten ürün satışı yapmak için markanızı ve şirketinizi kurmanızın ardından satacağınız ürün veya hizmetlere karar vermeniz beklenir. Detaylı bir pazar araştırması ve hedef kitle analiziyle bu aşamayı kolaylıkla geçebilirsiniz. Uzun ömürlü olacağını düşündüğünüz trend ürünleri ve çok satan sektörleri incelemeniz, doğru ürün veya hizmetleri bulmanıza yardımcı olacaktır. 

7. Güvenilir Bir Tedarikçiyle Anlaşın

Müşterilerinize tanıtacağınız ürünlerin kalitesini belirleyen en önemli etken birlikte çalışmaya karar verdiğiniz tedarikçinizdir. Dolayısıyla işbirliği yapmaya karar verdiğiniz tedarikçilerinizi çok iyi araştırmalı ve bazı etkenlere dikkat etmelisiniz. Bunlar;

  • Tedarikçinin Güvenilirliği
  • Tedarikçinin Ürün Kalitesi ve Stok Durumu
  • Tedarikçinin Piyasaya Oranla Ürün Fiyatları
  • E-Ticaretle İlgili Olması

Yukarıdaki etkenlerin her birini eksiksiz bir biçimde karşıladığını düşündüğünüz tedarikçiler arasından sizi en fazla memnun edenlerle anlaşmalı ve ürün teminine başlamalısınız. Dilerseniz öncesinde ürünleri eksiksiz ve tam zamanında teslim edeceğinden emin olmak adına deneme siparişi de oluşturabilirsiniz. 

8. E-Ticaret Altyapınızı Kurun

Müşterileriniz sizinle ancak kaliteli bir e-ticaret sitesi üzerinden etkileşime geçebilir. Eğer sürecin herhangi bir aşamasında aksaklık yaşamak istemiyorsanız kaliteli bir altyapı kurduğunuzdan emin olmalısınız. Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını gözeterek bir altyapı kurmaya özen göstermeli, başlangıçta kafa karıştırıcı görünen süreci alanında uzman isimlerle yönetmelisiniz. Çünkü yazılım ve kodlama bilginiz olsa dahi zaman ve verimlilik açısından altyapınızı kurmaya çalışmanız doğru bir hamle olmayacaktır. 

Bu doğrultuda e-ticaret sürecinizi planlamanızı ve profesyonel bir altyapı kurmanızı sağlayabilecek T-Soft E-Ticaret Çözümleri ile çalışmaya başlayabilirsiniz. İlk günden son güne kadar ihtiyacınız olabilecek hizmetleri sunmayı hedefleyen ekibimizle altyapı kurma aşamasını kolaylıkla tamamlayacaksınız. 20 yıldır 2.000’i aşkın firmayla çalışma fırsatına erişen T-Soft ailesine dahil olarak güvenilir ve kaliteli bir e-ticaret altyapısına sahip olabilir, destek ekibinden her an yardım talebinde bulunabilirsiniz. 

9. Domain ve Hosting Edinin

E-Ticaret sitesi kurma sürecinde birkaç teknik aşamanın tamamlanması gerektiği unutulmamalıdır. İnternet ortamında imzanız olacak olan domain, yani alan adını belirlemeniz önemlidir. Marka adınıza uygun domain adresi seçerek müşterilerinizin sizi bulmasını kolaylaştırabilirsiniz.

Yine benzer şekilde internet sitenizin barınacağı hostinginizi kurmalı dosyalarınızı bir sunucuda depolamalısınız. E-Ticaret altyapısına benzer biçimde hosting hizmeti için de güvenilir firmaların desteğini alabilirsiniz. Domain ve hosting edinme adımını tamamlamanızla birlikte e-ticaret siteniz için yapmanız gereken çalışmaların büyük bir kısmını atlatmış olacaksınız.

10. Kargo ve Sanal POS Firmalarıyla Anlaşın

E-Ticaretin kilit noktası lojistik süreci ve ödeme aşamalarıdır. Ürünleriniz ne kadar kaliteli ve memnuniyet oranları yüksek olursa olsun teslimat veya ödeme sürecinde sıkıntı yaşandığı anda müşterilerinizden olumsuz geri dönüş almanız kaçınılmazdır. Bu nedenle etkili kargo çözümleri geliştirmeli ve sanal POS seçeneklerinizi artırmalısınız. Özellikle tüm kredi kartları, havale, EFT ve kapıda ödeme seçeneklerini sanal POS firmalarından talep etmelisiniz. 

11. E-Ticaret Sitenizi Tasarlayın

Şimdiye kadar bahsettiğimiz özelliklerin tamamını karşıladığınızı düşünüyorsanız e-ticaret sitenizi tasarlamaya hazırsınız demektir. E-Ticaret siteniz ürün veya hizmetlerinizi müşterilerinize tanıtacağınız vitrininizdir. Dolayısıyla anlaşılır, basit ve ilgi çekici bir tasarım yapmaya özen göstermelisiniz.  Aksi halde sitenizi ziyaret eden potansiyel müşterilerinizin aradıkları ürünlere ulaşmaları zorlaşacağı için satış oranlarınızın düşmesi veya rakip sitelerin trafiğinin artmaya başlaması olasıdır. 

Eğer sitenizin kullanışlı bir arayüzü olmasını ve müşteri deneyimi açısından olumlu bir izlenim bırakmasını talep ediyorsanız altyapı hizmeti için T-Soft E-Ticaret Çözümleri ile iletişime geçebilirsiniz. Böylece hazır temaları kullanmaya başlayabilir veya destek ekibiyle özel tasarım için iletişime geçebilirsiniz. 

12. Dijital Pazarlama Stratejileri Geliştirin

E-Ticarete atılma sürecinizi ne kadar detaylı planlarsanız planlayın, başarılı olmanız için markanızı tanıtmanız gerekir. Bunun için etkili bir dijital pazarlama stratejisi kurgulamalı ve hedef kitlenizin beklentilerini net bir biçimde ortaya koymalısınız. Ayrıca rakip firmalarınızın çalışmalarını tüm detaylarıyla incelemeli, olumlu veya olumsuz yönlerini analiz edebilmelisiniz. Eğer bu aşamada başarılı olamazsanız ürün veya hizmetlerinizi yeterli sayıda kişiye ulaştırmanız mümkün olmayacağı gibi markanızın rakipleri arasında ön plana çıkmasını da sağlayamayacaksınız. 

Son olarak günümüz dijital pazarlama stratejilerine bakıldığında özellikle sosyal medya reklamlarına, SEO çalışmalarına ve arama motoru reklamlarına önem vermeniz gerektiğini belirtelim. Bunları önceliklendirerek planladığınız dijital pazarlama stratejileriyle başarıya doğru giden yolda daha sağlam adımlar atacağınızdan emin olabilirsiniz. 

13. Pazaryeri Entegrasyonuyla Satışa Başlayın

Dijital pazarlama ve e-ticaret altyapınızı oluşturma aşamalarını da başarıyla tamamladığınız takdirde hazırda bulunan web sitenizin faaliyetlerini geliştirmeye odaklanmalısınız. Pazaryeri entegrasyonu, e-ticaret işlerinizi büyütmenin ve müşterilerinizin dikkatini çekmenin kilit noktasıdır. Zira büyük çaplı ticari oluşumların başında gelen pazaryerleri aracılığıyla kendi markanızın web sitesinin trafiğini artırmanız daha kolaydır. 

Altyapınızı en etkili pazaryerlerine entegre ettiğiniz takdirde ürün veya hizmetlerinizi ilgili platforma aktarmış olacak ve özellikle başlangıç aşamasında etkili bir pazarlama stratejisine imza atabileceksiniz. Entegrasyon sürecini kolaylaştırmak adına dilerseniz T-Soft’un altyapısını kullanarak sürecin nasıl işlediğini destek ekibimizden öğrenebilirsiniz. 

E-Ticaret Sitesi Kurulumu

E-Ticaret sitesi açmak, sanılanın aksine karmaşık ve zorlayıcı bir süreç değildir. Özellikle internetten ürün satışı her geçen gün artarken sektöre dahil olmak da gittikçe kolaylaşmaktadır. Dolayısıyla dijital mağazanızı gerekli koşulları sağladığınız takdirde hızla oluşturmanız mümkündür. Fakat öncelikle yeni bir işe girişmeyi göze almalı veya mevcut markanızı online kanallara entegre etmelisiniz. Tedarik ve lojistik süreçlerini tüm detaylarıyla incelemeli ve şirket yapınızın e-ticaret için uygun olup olmadığını denetlemelisiniz. 

Her çalışmanın bu aşamaya kadar olumlu ilerlediğini düşünüyorsanız teknik altyapınızı oluşturmak üzere harekete geçmeli ve güvendiğiniz firmaları araştırmaya başlamalısınız. Süreç boyunca profesyonel bir ekibin desteğini almanız önemli olduğundan firma seçiminde dikkatli olmalı ve gerekli hazırlıkları tamamlayarak yasal süreçleri sonlandırmalısınız. E-Ticaretin nasıl yapıldığını açıkladığımız başlıkta da belirttiğimiz üzere tüm adımları başarıyla tamamlayan her satıcının e-ticaret sitesi kurma sürecini başarıyla sonlandıracağını söyleyebiliriz. 

E-Ticaret İçin Marka Kurmanın Avantajları Nelerdir?

E-Ticareti tüm detaylarıyla anlattığımız içeriğimizin sonuna gelirken kendi markanızı oluşturmanın önemine de değinelim. E-Ticaret için marka kurmanın avantajları, ürün veya hizmetlerinizi satarken kendi stratejilerinizi belirleme aşamasında net bir biçimde ortaya çıkmaktadır. Fiziki mağazaların günümüzde geçerliliği olmayan masraflarından kurtulmanızı sağlayan e-ticaret sürecini, bireysel dinamiklerinize uygun bir biçimde yönetmeniz için markanızı kurmaya başlayabilirsiniz. Böylece çalışma düzeninden hizmet alanlarına kadar her bir detayı kendiniz belirleyerek işinizi yönetmenin ayrıcalığına varacaksınız. 

E-Ticaret Altyapısı İçin T-Soft E-Ticaret Çözümlerini Tercih Edin

E-Ticarete atılan işletmelerin, süreci sorunsuz bir şekilde yönetmeleri için kaliteli ve güvenilir bir e-ticaret altyapısı sağlayıcıyla çalışması önerilir. T-Soft E-Ticaret Çözümleri, altyapı hizmeti alabileceğiniz en başarılı firmadır. 20 yıllık tecrübemizle web sitenizin ve markanızın ihtiyaçlarına uygun eklentiler geliştirmekteyiz. Bizimle çalışmaya başladığınız andan itibaren en güncel e-ticaret çözümlerine, entegrasyon seçeneklerine ve modüllere erişim imkanı bulacaksınız.

Eğer siz de T-Soft’un farklı işletmelere hitap eden paketlerini deneyimlemek isterseniz web sitemiz üzerinden bizimle iletişime geçebilir, alanında uzman destek ekibimize bilgi alma taleplerinizi iletebilirsiniz. Size ileteceğimiz 30 günlük ücretsiz demo ile yazılımımızı deneyimleyerek nasıl daha etkili kullanacağınızı öğrenebilirsiniz. Tüm sorularınız için dilediğiniz an yanınızda olacağımızdan emin olabilir, profesyonel ekibimizle hiç vakit kaybetmeden e-ticarette başarıyı yakalayabilirsiniz.  

Eklenme Tarihi: - Güncellenme Tarihi:

Öne Çıkan Makaleler